31 Oktober, jaargesprek voorbereiden
Morgen is het dan zover, het jaargesprek bij het bestuur op kantoor. Dit jaar hebben alle directeuren een uitgebreide powerpoint ter voorbereiding gekregen. Zaken als visie, financiën, personeel, knelpunten, etc., etc... Het komt allemaal voorbij.
Dat was een enorme klus, die me de afgelopen periode behoorlijk in mijn kantoortje heeft gehouden. Gelukkig kon de nieuwe administratrice een stukje ruggespraak geven over de financiën. Samen is alles nog eens goed tegen het licht gehouden. Voor mij vooral een reflectie-moment. Net alleen doe ik de juiste dingen, doe ik die dingen ook goed, maar en stapje verder: Kan ik die zaken ook verantwoorden. En dat betekent dat je op al onderdelen die in dat gesprek aan de orde komen, nog een keertje onder de loep neemt.
En wanneer je dan tegelijk met je studie bezig bent, waar het stukje visie aan de orde komt, neem je regelmatig een stapje terug om even naar de organisatie te kijken. Tot mijn grote opluchting werd ik daar steeds blijer van. We zitten op de goede weg! We doen eigenlijk de juiste zaken. De visie gaat van papieren tijger naar dagelijkse praktijk, de knikkerzak is nog niet leeg en ook het personeel ontwikkelt zich. De herinrichting van de school blijkt betaalbaar te zijn. Zelfs IPC lijkt haalbaar! Kortom: Met het voorbereiden van het jaargesprek, waarbij de ruggespraak van admin en MT een belangrijk onderdeel zijn, ging ik gisteren heel tevreden naar huis. Klaar voor het gesprek. Maar waar ligt dat dan aan en hoe kunnen we die zaken zo houden?
Vanuit onze laatste ontwikkelingen, Leren Zichtbaar Maken, kom ik op een gegeven moment de term: collectieve teacher efficacy tegen. Is dat het dan? Ik ben dus verder gaan kijken en kwam o.a. een VIMEO van John Hattie tegen. Klik hier om die te bekijken:
En ja, daar zit het. Dat is waar we mee bezig zijn. En dat is dus waar we mee aan de slag moeten. Ik heb dus boeken besteld en ga eens kijken hoe we hier mee aan de slag kunnen.
Stapje voor stapje.
Dat was een enorme klus, die me de afgelopen periode behoorlijk in mijn kantoortje heeft gehouden. Gelukkig kon de nieuwe administratrice een stukje ruggespraak geven over de financiën. Samen is alles nog eens goed tegen het licht gehouden. Voor mij vooral een reflectie-moment. Net alleen doe ik de juiste dingen, doe ik die dingen ook goed, maar en stapje verder: Kan ik die zaken ook verantwoorden. En dat betekent dat je op al onderdelen die in dat gesprek aan de orde komen, nog een keertje onder de loep neemt.
En wanneer je dan tegelijk met je studie bezig bent, waar het stukje visie aan de orde komt, neem je regelmatig een stapje terug om even naar de organisatie te kijken. Tot mijn grote opluchting werd ik daar steeds blijer van. We zitten op de goede weg! We doen eigenlijk de juiste zaken. De visie gaat van papieren tijger naar dagelijkse praktijk, de knikkerzak is nog niet leeg en ook het personeel ontwikkelt zich. De herinrichting van de school blijkt betaalbaar te zijn. Zelfs IPC lijkt haalbaar! Kortom: Met het voorbereiden van het jaargesprek, waarbij de ruggespraak van admin en MT een belangrijk onderdeel zijn, ging ik gisteren heel tevreden naar huis. Klaar voor het gesprek. Maar waar ligt dat dan aan en hoe kunnen we die zaken zo houden?
Vanuit onze laatste ontwikkelingen, Leren Zichtbaar Maken, kom ik op een gegeven moment de term: collectieve teacher efficacy tegen. Is dat het dan? Ik ben dus verder gaan kijken en kwam o.a. een VIMEO van John Hattie tegen. Klik hier om die te bekijken:
En ja, daar zit het. Dat is waar we mee bezig zijn. En dat is dus waar we mee aan de slag moeten. Ik heb dus boeken besteld en ga eens kijken hoe we hier mee aan de slag kunnen.
Stapje voor stapje.
Kan ik toch nog wat anders met die ouwe sokken doen, dan alleen tegen blikjes aangooien...
Comments
Post a Comment